در خبرها آمده است که شهرداری تهران در پی احداث خط ویژه تردد خودروهای چند سرنشین در تعدادی از بزرگراه های پایتخت است، موضوعی که می تواند بر مشکلات ترافیکی پایتخت اضافه کند.
کد خبر: ۴۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
بزرگراه های پایتخت باریک تر می شود/ احداث خط ویژه خودروهای چند سرنشین و معضل ترافیک


به گزارش تیترشهر: یکی از انتقادهایی که بعد از احداث خط بی آرتی در بزرگراه امام علی(ع) به این پروژه می شد، بر می گشت 

باریک شدن بزرگراه بعد از احداث خط ویژه. احداث این خط عملا موجب شد تا بزرگراه تبدیل به خیابان شود.

یک لاین از 3 لاین موجود را اتوبوس های بی آر تی به خود اختصاص دادند و از بزرگراه تنها 2 باند باقی ماند و ترافیک. حالا خبر رسیده که شهرداری تهران تصمیم گرفته خط ویژه عبور خودروهای چند سرنشین را در این بزرگراه و تعدادی دیگر از بزرگراه ها احداث کند.

امروز مازیار حسینی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: مطالعات ایجاد خطوط HOV(خطوط ویژه خودروهای چند سرنشین ) در دو بزرگراه پایتخت در حال انجام است.
حسینی در توضیح بیشتر گفت: این طرح در بسیاری از شهرهای پیشرفته جهان اجرا شده و در حال حاضر مطالعات ایجاد خطوط ویژه خودروهای چند سرنشین در بزرگراه نیایش و در بخش جنوبی بزرگراه امام علی (ع) در حال انجام است. 

وی ادامه داد:در بخش جنوبی بزرگراه امام علی (ع) از خطوط ویژه اتوبوس به این منظور می توان استفاده کرد زیرا تمام مسیر ویژه اتوبوس از نظر مسافر برابر نیست.
به گفته حسینی، برای اجرایی شدن این پروژه هماهنگی های لازم با پلیس راهور به عمل آمده و پلیس نیز با اجرای این طرح موافق است.

معاون شهردار تهران بیان کرد:در مسیرهای پیش بینی شده تجهیزات لازم از جمله دوربین های نظارتی پیش بینی شده و قابلیت ثبت تخلفات در خطوط HOV وجود دارد.

خودروهای چندسرنشین کدامند؟
البته مازیار حسینی در صحبت های خود منظور از خودروهای چند سرنشین را مشخص نکرده است و این سوال بوجود امده که ایا خودروهای شخصی که که 3 یا 4 سرنشین نیز دارند، شامل این طرح می شوند یا خیر.

قاعدتا خودروهای چند سرنشین باید شامل تاکسی و مینی بو شود اما ایا برای تاکسی های خالی نیز فکری شده است؟ اینکه ایا تاکسی های خالی که اغلب دربستی فعالیت می کنند نیز می توانند از این امتیاز استفاده کنند یا خیر؟

ترافیک چند برابر می شود
با اجرای چنین طرحی باید در انتظار باریک تر شدن بزرگراه باشیم چرا که برای عبور خودروهای چندسرنشین باید یک لاین مخصوص در نظر گرفته شود.

البته این ترافیک به شرطی که در خط ویژه رخ ندهد، نمی تواند برای مسافران تاکسی و اتوبوس دردسری ایجاد کند و این خودروهای تک سرنشین هستند که زمان بیشتری نسبت به گذشته در ترافیک می مانند.

قطعا اجرای این طرح جدید می تواند تبعات مثبت و منفی بسیاری برای شهر ایجاد کند و اگر شهرداری بدون مطالعه کافی به سراغ آن رفته باشد، آثار منفی طرح بسیار بیشتر از اثار مثبت خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار
پربازدید
پربحث