اما و اگرهای انتقال مترو تهران
مسئولان شهری و مدیران دولتی بر سر انتقال ایستگاه راه آهن تهران اختلاف نظر دارند و این پروژه همچنان روی زمین مانده و هیچ تصمیمی برای خاتمه بدان گرفته نمی شود
کد خبر: ۴۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

به گزارش تیتر شهر؛ مسئولان شهری و مدیران وزارت راه و شهرسازی در حالی بر سر ماندن و یا خروج ایستگاه راه آهن تهران اختلاف نظر دارند که مروری به این موضوع در شهرهای بزرگ جهان حاکی از جانمایی آن به عنوان محور ارتباط شهری و بین شهری است. شهرداری پیشنهاد داده که راه‌آهن را به شهر آفتاب منتقل کنیم تا رینگ ریلی داخلی و خارجی شهری برقرار شود، در صورتی که این عمل انجام شود بار ترافیکی کاهش می‌یابد. 
 
سعید محمد زاده، معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن در این زمینه در مصاحبه ای عنوان کرده که  اگر قرار باشد ایستگاه راه آهن به نقطه دیگری منتقل شود مسیر تمام خطوط  راه آهن را باید تغییر دهیم که این یک پروژه عجیب و غریبی است که بسیار هم زمان بر خواهد بود و برای انجام این کار بسیاری از خطوط از جمله خط پر ترافیک تهران- مشهد باید برای مدت طولانی  متوقف شود.  اگر معنی اظهارات شهردار تهران از جابه جایی ایستگاه راه آهن این است که آن ایستگاه به سمت خارج تهران و حرم مطهر منتقل شود صرف نظر از اینکه این کار به صرفه است یا نه، به لحاظ اجرای پروژه بسیار سخت و پرهزینه است. همانطور که گفتم برای اجرای این پروژه اولین اقدام تغییر مسیر ریل و احداث خطوط راه آهن جدید است و در این مدت برخی از ترددها متوقف می ماند. 
اما در این زمینه برخی از اعضای شورای شهر تهران، عقیده دیگری دارند. 

ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه چهارمین دوره شورای شهر تهران در این خصوص گفت: پیشنهاد شهردار تهران و برخی اعضای شورای شهر تهران این بوده که راه آهن تهران به خارج از شهر منتقل شود؛ زیرا وقتی هوای تهران آلوده است و کانون اولیه این آلودگی از راه آهن کلید میخورد.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت ترافیک و آلودگی هوا، باید مراکزی که ایجاد آلودگی در تهران می کنند را تا جایی که ممکن است به بیرون شهر منتقل کرد.
قناعتی خاطر نشان کرد: در این زمینه مترو تا شهر پرند رسیده است. از آن مسیر می توان کمک گرفت تا راه آهن تهران را در جنوب غرب فعال کنیم. مردمی که می خواهند از راه آهن استفاده کنند می توانند از مترو برای رسیدن به آن بهره ببرند و سایر مردم که از شهرستان ها می آیند و می خواهند از تهران عبور کنند دیگر به داخل شهر نیایند و از کمربندی عبور کنند. 
وی ادامه داد: با انجام این طرح ترافیک و مشکلات کاهش می یابد همچنین باز شدن این فضا به توسعه فضای سبز تهران کمک می کند که می توان از آن برای فضای سبز و پارک استفاده شود. این امر باید در دولت تصویب شود و در حوزه اختیارات دولت است و امیدواریم دولت به این ایده ترتیب اثر بدهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
جدیدترین اخبار
پربازدید
پربحث